You make my world

 Sony a390 50mm
Hanna

En mysig dag i värmen

Tre härliga bilder från en dag i Italien 2013.

Heart

Det här super fina armbandet köpte jag på Gina Tricot för endast en 50 lapp. Jag tycker verkligen att det är super fint, och det kommer passa perfekt till min silvriga klocka.

Bloggpaus

Hej på er. Som ni ser på rubriken kommer både Alma & jag ta en bloggpaus fram tills att skolan börjar då vi vill hinna göra andra saker nu när det äntligen är lov. Sedan har Alma tappat bloggintresset så vi får hålla tummarna för att hon får tillbaks det så att vi kan fylla bloggen med fina bilder och roliga inlägg när skolan sätter igång igen. Det är väl då man behöver en blogg som mest, en liten paus från skolan och alla läxor. Men vi hörs alltså om ungefär två veckor. Jag tycker faktiskt att ni också ska passa på att njuta av lovet och hitta på roliga saker. Puss
 

New years eve

Dresses
Jag vet att jag har tipsat er förut, men om ni inte har köpt en klänning att ha på nyår har ni lite tips här ovan. Jag har
även planerat ett inlägg till er som inte vill bära klänning. Det kommer nog komma upp i helgen.

Klocka

 Jag önskade mig en ny klocka i julklapp, och titta vad som låg inslaget under granen till mig. Jag fick den av mormor och morfar, och jag är jätte nöjd. Jag har länge behövt en ny då min gamla har gått sönder och denna är perfekt, stilren och silvrig. Jag har även köpt ett fint armband jag har tänkte ha till då jag tycker det är fint att ha både klocka och armband på samma handled. Men det visar jag upp senare i veckan. 

Julafton

 Två bilder från julafton. En bokeh bild på julgranen & en på våran grötfrukost.
Hej på er finisar. Här har det stått tomt över jul eftersom att både jag och Alma har gjort saker som såklart har gått före bloggen.
Jag & min familj har spenderat julhelgen uppe hos min mormor & morfar. Julafton började, precis enligt våra traditioner med att Tilda och jag letade efter våra morgonpaket innan det var dax för grötfrukosten. Det är något vi gör varje år, och inte direkt något jag klagar över. Resten av dagen var fylld med massor av skratt och flams från min och Tildas sida innan vi åt julmats buffén. Vid tre började Kalle Ankas jul som är ett måste att kolla på tycker jag. Det är något vi i min familj alltid har kollat på. Efter Kalle var det julklappsutdelning, och då tittade faktiskt en tomte förbi med en liten säck klappar. Det var faktiskt lite roligt och mysigt fast att jag börjar bli äldre nu. Jag fick iallafall jätte fina klappar, och hela dagen var verkligen super mysig. 
Vi får se om Alma och jag lägger upp bilder på våra julklappar. Vi kanske visar några, vi får se.
 
Nu är jag hemma, men imorgon styr vi bilen mot Göteborg då Tildas lag ska spela Norden Cup. Jag hoppas även att vi hinner med lite mellandags shopping där nere. Bloggningen ska jag försöka hålla uppe eftersom att vi bor på hotell och kommer ha internet. Annars hoppas jag att Alma också börjar blogga snart igen. Puss

Jullov

 Änligen jullov, och första terminen på gymnasiet är avklarad. 
Idag hade vi en lite julavslutning i skolan då vi pratade lite, fick våra nya busskort(som jag glömde i skolan)
 och kollade på esteternas julshow. Jätte duktiga är dom. När det var klart gick jag till centrum med Id:orna och Sara. Vi fikade lite innanvi tog tåget hem. Då kollade jag och Tilda på paradise innan mormor och morfar kom.
Nu på kvällen har vi ätit en supergod lax-middag och julbakat vilket var super mysigt.
 
Imorgon ska jag åka in till Globen med mormor och morfar. Vi hade tänkt fika lite och kolla i affärer. Kanske köpa lite sista minuten julklappar fast att jag egentligen är färdig. Det är ju så himla roligt tycker jag! Det ska även bli  kul att spendera lite extra tid med m&m eftersom att vi inte ses så ofta. Vi hörs mer imorgon, Puss Hanna

4 Bekännelser om mig och min lillasyster

 
1. Vi har aldrig haft ett riktigt syskonbråk. 
2. Jag är lik mamma och Stina är lik pappa.
4. Hon är 99a och jag är 97a.
3. Vi har helt olika intressen. Jag gillar att sporta och va ute med kompisar medan Stina gillar att rita och sitta hemma med familjen.

6 dagar kvar

Igår var det prick en vecka till julafton men om man kollar ut genom fönstret kan man tro att det är mitt i oktober. Jag vill verkligen att snön ska börja falla från himlen nu och att min julkänsla ska komma. Jag har köpt alla julklappar nu, vi har köpt julgran och vi har bakat pepparkakor men ändå har jag ingen julkänsla alls. På torsdag tror jag att vi ska julbaka knäck, kola osv. Då kommer även mormor och morfar, alltså blir det en perfekt kväll med massor av mys, bak och fika. Har ni nån julkänsla?

Tips på julklappar

 
Marry Christmas
Till henne: // 1. En lyxig Glossybox  2. En fin Victoria´s Secret necessär 3. Uggs 4.En klocka, behöver såklart inte vara en svindyr från Marc Jacobs 5. Snygga nagerlack 6. Ett fint Thomas Sabo armband och en berlock 7. Make up store´s conceler 8. En plattång 9.Tvålar och body lotion från märket I Love... 10. Ett snyggt klädesplagg, tröjor behövs alltid.//
 
Till honom: // 1:Snygga tröjor, behöver såklart inte vara märkeströjor 2. En parfym som luktar gott 3. Ett par träningsskor behövs alltid, och ett par nike free run tackar nog ingen nej till 4. Ett fint halsband/armband 5. En skinnplånbok 6. En klocka, behöver såklart inte vara från Daniel Wellington 7. Ett par bra hörlurar behöver alla. Dessa kommer ifrån Urbanears.
 
Om ni är som Alma, och knappt har börjat köpa julklappar än får ni lite tips på vad ni kan köpa här över. Det här över kan du nog köpa till både mamma, pappa, mormor, morfar, syster, bror, kusin, flickvän, pojkvän ja ni förstår. Till dom flesta helt enkelt. Hoppas att ni fick lite inspiration och tips iallafall.
 

17/12

//Två bilder från instagram//
Hej på er. Idag hade vi karriärsdag i skolan vilket betyder att det var massor med media folk som var där och berättade om sina yrken. Jag är, som ni vet väldigt inne på att jobba inom jornalistik och fotografering, så det var väldigt intressant faktiskt. Vi hade heller inga vanliga lektioner vilket var jätte skönt. Efter skolan köpte jag lite julklappar innan jag tog tåget hem. Nu har jag kollat på paradise hotel avsnittet från igår, och tänkte snart ta tag i lite plugg. Sedan tänkte jag försöka hinna med att slå in lite klappar innan tv:en väntar. Hoppas att ni får en bra kväll. Kram Hanna.

Kungstädgården

Tre typiska bilder som alla tar på kunsgsträdgårde på sommarenn. Så fint!

Handbolls tränare

Jo rubriken talar, jag har gått och blivit handbolls tränare för flickor 03-04. I dag var min första träning med dem och dem var super gullig och duktiga.Jag ser fram imot att få va med
dem och se när dem utvecklas. Handbollen har alltid varit en del i mitt liv, har speat det i
12 år nu och i sommar vet jag inte hur jag ska göra. Jag kommer kanske sluta
och då känns det skönt att va tränare för dem här goa tjejerna och ha kvar handbollen i mitt liv samtidigt. 
 
Förlåt för dålig bild men fanns ingen annan, Puss!

Jul lov om bara fyra dagar!

Det är bara fyra dagar kvar i skolan nu. Kan inte tiden bara gå fortare, längtar så sjukt mycket efter julafton, nyår och bara på att få en helt ny start med ett helt nytt år. 2014 ska bli mitt år! Vad ska ni göra på julafton och nyår? Julafton är så sjukt mysigt. Desvärre så har jag ingen julkännsla alls än.. Igår pyntade mamma och min lillasyster julgranen och det var då jag fattade att det är verkligen är jul snart! Har inte handlat en enda julklapp, men på Onsdag ska jag handla julklappar med Becka. Så då hoppas jag att jag får mer julkänsla.